حاطط كاميرات وشك فيا أنا وأخته.. لمياء تطلب الخلع في محكمة الأسرة

حاطط كاميرات وشك
حاطط كاميرات وشك فيا أنا وأخته.. لمياء تطلب الخلع في محكمة ا

وقفت لمياء أمام محكمة الأسرة في مصر الجديدة والصدمة على ملامح وجهها، حيث حضرت لإقامة دعوى خلع ضد زوجها الذي اكتشفت قيامه بوضع كاميرات مراقبة خفية داخل أروقة الغرف في شقتهما الزوجية لمراقبتها، بسبب شكوكه في كل المحيطين به.

لمياء تطلب الخلع من زوجها بسبب الشك

لمياء سيدة في نهاية الثلاثينات وقفت ممشوقة القوام، مرددة «كنت عارفة أني في يوم هتكون النهاية بالشكل ده»، وأن مشكلاتها مع زوجها بسبب الشك الذي يقوم به في جميع من حوله، وفي كافة الأمور، حتى أن هذا الشك وضعها في مواقف محرجة كثيرة وخسرها هي وزوجها أشخاص كثيرين بسببه كما وفي النهاية كان سببا لوقوفها أمام محكمة الأسرة.

سردت لمياء قصتها عن زوجها قائلة «أنا عندي 39 سنة واتجوزت كبيرة في السن عشان كنت شغالة في الخارج ولما رجعت اتعرفت على جوزي اللي أكبر مني بـ 3 سنوات، وساعتها عرفته في الشغل برا مصر، ولما جينا اتقدم لأهلي وفعلا اتخطبنا أنا هو وفضلنا 6 شهور جهزنا كل حاجة وبعدها اتجوزنا وسافرنا شهر العسل برا مصر وطلعنا منه على الشغل في الخليج».

قالت لمياء عن قصتها مع زوجها «فضلت 3 سنين في الخليج ولما نزلت شوفت على اللاب توب فيديوهات لبيتي وأتاريه كان مركب كاميرات في كل حتة في الشقة واحنا برا، وبعدها لما رجعنا عملت معاه مشكلة قالي أحنا كنا برا قولت اراقب عشان ميحصلش حاجة، وساعتها سكت مع أن كان في كاميرات في الحمام والفيديوهات كانت غريبة شوية بس سكت».

تابعت لمياء «عشت معاه سنين كلها شك في شك، كان بيشك في صوابع رجله، لدرجة أني لما كنت بظبط نفسي وأشتري هدوم مثلا دلع وكدة كان بيشك أن في حاجة وتحصل بيني وبينه خناقة، وطلع الشخص اللي اتجوزته ده شكاك في كل الناس لدرجة أنه مقاطع أخته عشان كان بيشك أنها بتعمل علاقة مع الجيران، مع أنها ست غلبانة وملهاش في حاجة».

واختتمت لمياء بعد فترة لقيته جاي يقولي هو أنا مش قولت متكلميش أختي، وقولت له هي تعبانة وعندها مرض وروحت معاها المستشفى قالي من اللي بتعمله ملناش دعوة بيها، وبعدين مستشفى ايه هتلاقيكي روحتي معاها للي بتروح له، قولت له إيه اللي بتقوله ده أنا مش هكمل على ذمتك، قالي مفيش طلاق روحت رفعت عليه قضية خلع.