مش هاخد أقل من 4 ملايين دولار.. شيكابالا يثير الجدل بعد عرض تركي آل الشيخ

مش هاخد أقل من 4
مش هاخد أقل من 4 ملايين دولار.. شيكابالا يثير الجدل بعد عرض

أثار نجم نادي الزمالك محمود عبدالرازق شيكابالا، جدلا واسعا خلال الساعات الماضية وذلك بعدما كشف عن تفاصيل لقائه مع المستشار تركي آل الشيخ رئيس هيئة الترفية في المملكة العربية السعودية، بعد مباراة السوبر الأفريقي أمام الأهلي، حيث طالبه الأخير بالمشاركة في عمل سينمائي جديد.

وقال شيكابالا خلال لقائه مع الإعلامي ابراهيم فايق بعد سئؤال الاخير حول كواليس لقائه مع المستشار تركي ال الشيخ، قائلا: «اللي حصل أن المسشار تركي آل الشيخ عرض على إني أشارك وأمثل في فيلم جديد وأدخل مجال التمثيل، وكان المقابل مليون ونص دولار، لكن أنا قلت لا أنا شبه ويل سميث، وده كان رد عمر جابر عليه أن شيكابالا شبه ويل سميث، ولو هوافق أني أشارك في فيلم مش هاخد أقل من 4 مليون دولار، أما مليون واحد لا، وأنا مش همشي من هنا إلا لما اخد الـ4 مليون دولار».

فوز نادي الزمالك على الاهلي في مباراة السوبر الافريقي

وكان فريق الزمالك حقق فوزًا غاليًا على الأهلي بركلات الترجيح 4-3، بعد انتهاء الوقت الأصلي بهدف لمثله، ليتوج بكأس السوبر الأفريقي الخامس في تاريخه.

رسالة شيكابالا إلى الإعلام المصري

وجه محمود عبدالرازق شيكابالا نجم وقائد نادي الزمالك، إلى الإعلام المصري خلال تصريحاته بعد مباراة السوبر الإفريقي أمام الأهلي.

قال شيكابالا في تصريحات تليفزيونية: «إبراهيم فايق أنت مش زي أي حد وياريت الناس كلها في الإعلام تبقى زيك، اللي بيظهر على التليفزيون دول ناس ما تستاهلش والإعلام مش كدة والله وعمره ما كان كدة، ياريت اللي يطلع يبقى محترم وجدير بده».

وأختتم شيكابالا قائلا: «أنا كنت مبسوط جدًا بلقائي معاك يا إبراهيم ومعاك واحد زملكاوي كبير زي أحمد عفيفي».