بعد إعلان رحيله.. كواليس جديدة عن مصير علي معلول مع الأهلي

 صورة لايف

سيطرت حالة من الغضب والجدل الشديد بين قطاع كبير من جماهير النادي الأهلي خلال الساعات الماضية بعدما أعلن محمد رمضان المدير الرياضي للنادي الأهلي أن الموسم الجاري هو الأخير لعلي معلول مع الأهلي.
وقال أحمد شوبير في تصريحات إذاعية اليوم الإثنين: «من إمبارح الدنيا مشتعلة بعد تصريح محمد رمضان إمبارح إن الموسم ده الأخير لعلي معلول له في الأهلي، لكن محمد رمضان استطرد وقال هنستني عليه يخلص العلاج ونشوف القصة شكلها إيه يعني».
وتابع شوبير: «محمد رمضان كمان قال إن ده اتفاق بيني وبين معلول، ومعلول قال لي أنا راضي باللي هيقرره الأهلي وهو عقده شغّال والأمور ماشية بشكل كويس تقديرا لعلي معلول وتاريخه الكبير في القلعة الحمراء».
وأضاف شوبير: «المعلومات اللي عندي إن معلول كان عنده عرض في قطر قبل بداية الموسم وكان هيروح بعد بطولة دوري أبطال أفريقيا ومسؤولو الأهلي كانوا موافقين ولما جات له الإصابة في وتر إكيليس الأهلي قال ابننا وعلاجه عندنا والفرصة كاملة، وفي حال تجدد العرض القطري للاعب في الفترة المقبلة الأهلي هيشوف هيعمل إيه».
واختتم شوبير: «معلول فاضل له من شهر ويعود للتدريب من جديد وعلى فكرة إصابة وتر إكيليس من الإصابات اللي بيرجع منها اللاعبين بشكل كويس جدا، وما علمته إن الأهلي هيعمل له عددا من المباريات الودية من أجل تجهيزه بشكل جيد جدًا».